نقشه برداری

دنیای نقشه برداری

نقشه برداری

دنیای نقشه برداری

معرفی 10 کشف و اختراع برتر سال!

به گزارش ایسنا، مجله تایم با نزدیک شدن به پایان سال 2008 میلادی به بررسی مهمترین رویدادهای این سال پر حادثه پرداخته و با رتبه بندی مهم ترین های سال جاری قصد دارد ماحصل یک سال دیگر از زندگی بشر را مورد بررسی قرار دهد.در این بخش تایم 10 کشف و اختراع برتر سال 2008 را معرفی کرد.

نشریه تایم که به دلیل رتبه بندی های جهانی از شهرت و اعتبار بالایی برخوردار است با بازبینی لیستی از کشفیات علمی 10 کشف برتر سال 2008 میلادی را که طی 12 ماه اخیر انجام گرفته اند، اعلام کرد. 

 

1- برخورد دهنده بزرگ هادرون 

2- کشف قطب شمال مریخ 

3- باز خلق زندگی 

4- سفر فضایی چینی ها 

5- کشف گروهی جدید از گوریلها 

6- کشف جهان جدید 

7- قدرت ناپدید شدن 

8- بازسازی ژنوم ماموت 

9- ارائه آمار آموزندگان علم 

10- کشف اولین خانواده تاریخ 

 

برای مشاهده جزئیات هر کدام به ادامه مطلب رجوع شود

 به گزارش ایسنا، مجله تایم با نزدیک شدن به پایان سال 2008 میلادی به بررسی مهمترین رویدادهای این سال پر حادثه پرداخته و با رتبه بندی مهم ترین های سال جاری قصد دارد ماحصل یک سال دیگر از زندگی بشر را مورد بررسی قرار دهد.در این بخش تایم 10 کشف و اختراع برتر سال 2008 را معرفی کرد.

نشریه تایم که به دلیل رتبه بندی های جهانی از شهرت و اعتبار بالایی برخوردار است با بازبینی لیستی از کشفیات علمی 10 کشف برتر سال 2008 میلادی را که طی 12 ماه اخیر انجام گرفته اند، اعلام کرد. 

 

1- برخورد دهنده بزرگ هادرون: رتبه اول این لیست را برخورد دهنده بزرگ هادرون به خود اختصاص داده است که به عنوان بزرگترین و پر انرژی ترین شتابدهنده ذرات در جهان نیز شناخته شده و در ماه سپتامبر 2008 در مرز سوئیس-فرانسه کار خود را آغاز کرد. ساخت این آزمایشگاه بزرگ 20 سال به طول انجامیده و بالغ بر 4.4 بیلیون دلار هزینه صرف کرده است. هدف اصلی از بنای چنین دستگاه عظیمی حل سوالات بزرگ بشر در مورد ماده اولیه و تشکیل دهنده جهان است.

2- کشف قطب شمال مریخ: در ماه می سال جاری کاوشگر فونیکس برای اولین بار موفق شد در شمالی ترین نقطه کره مریخ که تا به حال توسط هیچ کاوشگری مشاهده نشده بود، فرود بیاید. مکانی که بیشترین تمرکز آب و یخ در آنجا کشف شده است. کشفیات فونیکس نتوانست اطلاعاتی را به منظور تغییر دیدگاه بشر نسبت به این سیاره مرده ارائه کند اما این تحقیقات نشان داد که وجود سطوح مرطوب بر روی مریخ می تواند نشانه ای از وجود حیات بر روی این سیاره باشد.

3- باز خلق زندگی: جی کریگ ونتر محقق علم ژنتیک در این سال موفق شد با استفاده از توالی ژنها، باکتری جدیدی را ایجاد کند. وی با کنار هم قرار داده بیش از 582 هزار جفت ژن، موفق به تولید اطلاعات ژنتیکی جدید و در نهایت تولید باکتری جدیدی شد.

4- سفر فضایی چینی ها: کشور چین اولین سفر فضایی خود را در سال 2003، دومین سفر را در سال 2005 و آخرین سفر خود را در سال 2008 به انجام رساند. فضانوردان این کشور سفرهای خود را از یک فضاپیمای تک سرنشینه آغاز کردند، سپس آن را به فضاپیمای دو سرنشینه ارتقا داده و در نهایت و طی سفر آخر موفق به انجام راهپیمایی فضایی شدند.

5- کشف گروهی جدید از گوریلها: بازدیدها و بررسی های جدید توسط انجمن حفاظت از حیات وحش باعث کشف تعداد بیشمارتری از گوریلها به نسبت آنچه دانشمندان تصور می کردند شد. این تحقیقات از وجود و حیات بیش از 125 هزار گوریل پرده برداشت که این رقم به نسبت آنچه دانشمندان تصور می کردند بسیار بالاتر است.

6- کشف جهان جدید: اخترشناس سوئیسی مایکل میر در این سال موفق به کشف 45 شبه سیاره شد که بر مدار ستاره هایی به جز خورشید در حرکت بودند. به گفته میر تمامی این سیاره ها داغتر از آن هستند که حیات در آنها ممکن باشد اما تجهیزات خاصی که توسط وی برای کشف این سیاره ها مورد استفاده قرار گرفت، می تواند در آینده سیاره ای را در مداری دوردست که از حرارت مناسبی برخوردار است برای اقامت انسانها بیابد.

7- قدرت ناپدید شدن: در سال جاری محققان دانشگاه کالیفرنیا موفق شدند پارچه نامرئی کننده ای را ابداع کنند. آنها با استفاده از نانو سیم هایی که در لوله های متخلخل آلومینیومی قرار گرفته اند موفق به تولید صفحه ای برابر یک دهم ضخامت کاغذ شدند که توانایی انحراف شعاعهای نور را داشته واجسام را به صورت نامرئی نشان می داد.

8- بازسازی ژنوم ماموت: پروفسور دانشگاه پن استیت در سال 2008 اعلام کرد که با استفاده از بقایای به جامانده از موی ماموتها موفق به بازسازی بیش از 80 درصد از ژنوم این جاندار ماقبل تاریخ شده است. تحقیقی که می تواند در آینده به علم دانشمندان از چگونگی حیات این جانداران عظیم الجثه بیافزاید.

9- ارائه آمار آموزندگان علم: پروفسور علوم سیاسی در دانشگاه میشیگان طی انجام تحقیقاتی گسترده در این سال اعلام کرد طی سالهای 1979 تا 2006 تعداد جوانانی که در آمریکا دارای دانش علمی هستند دو برابر شده و به هفده درصد رسیده است. این به آن معنی است که در ایالات متحده از چهار نفر تنها یک نفر قادر به خواندن، درک و فهم داستانهای علمی در مجله های علمی هستند.

10- کشف اولین خانواده تاریخ: محققان موسسه ساکسونی انهالت موفق شدند برای اولین بار در تاریخ اجساد افراد یک خانواده را در میان یک قبر 4 هزار و 600 ساله بیابند. این اجساد به افرادی از عصر حجر تعلق دارد که به نظر در طی یک جنگ کشته شده اند. آزمایشهای دی ان ای خانواده بودن این اجساد را تایید می کند.این خانواده از پدر و مادر و دو پسر 8 الی 9 ساله و 4 الی 5 ساله تشکیل شده است.

نظرات 4 + ارسال نظر
امیر چهارشنبه 27 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 23:10 http://amir-perspolisi.blogsky.com/

سلام
وبلاگ خیلی زیبایی داری ممنون میشم به وبلاگ منم سر بزنی فقط نظر یادت نره میدونستی که وبلاگت معدن طلاست؟چرا نمیخوای از وبلاگت علاوه بر تفریحی بودنش استفاده مالی بکنی؟ آیا میدونستی از طریق وبلاگت میتونی درامد ثابت ماهیانه داشته باشی و حتی اگه خودتم نخواستی فعالیت کنی از طریق زیرمجموعه هات که تو سیستم عضو میکنی ماهیانه در آمد ثابت داشته باشی؟اینا اصلا کاری نداره و چند دقیقه بیشتر وقتتو نمیگیره.با گذاشتن بنرهای تبلیغاتی سیستم اکسین ادز به ازای هر کلیک که روی تبلیغاتت بشه تا سقف 70 تومان پورسانت میگیری و به ازای هر نفر که به سایت دعوت کنی مبلغ 100 تومان پورسانت میگیری و به ازای هر کلیک که رو تبلیغات زیر مجموعه هات بشه مبلغ 5 تومان پورسانت میگیری.این عالی نیست؟تازه اگرم نخواستی این فعالیت ها رو بکنی میتونی فقط عضو سایت بشی و از ابزار وبمستر فوق العاده سایت برای زیبایی سایت و افزایش آمار بازدیدهای وبلاگت استفاده کنی.که کاملا رایگانه مثل سیستم تبادل لینک و پیلم نما و خبرنامه . میتونی هر روز خودت 1 بار روی تبلیغات متنی و روی تبلیغات گرافیکی وبلاگت کلیک کنی و پورسانتشو گیری.حالا اگه تصمیم گرفتی تا عضو سایت بشی از طریق لینک زیر میتونی اینکارو بکنی: http://www.oxinads.com/?a=2216

سعید جمعه 6 دی‌ماه سال 1387 ساعت 17:26 http://silverlight.blogsky.com

سلام من شما رو لینک کردم

سجاد سه‌شنبه 10 دی‌ماه سال 1387 ساعت 15:19 http://sajjadnazi.blogfa.com/

با سلام لینکتونو در وبلاگم قرار دادم با تشکر

انجمن علمی نقشه برداری نوشیروانی ب پنج‌شنبه 18 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 18:49 http://babolgeomatic.blogfa.com


لطفا مارو لینک کنید.
babolgeomatic.blogfa.com


برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد